Raons per NO creure

Cap institució representa mes l’èxit del capitalisme com Coca Cola. No conec a ningú que no en prenga cap dels seus productes. Ha arribat als racons mes llunyans del mon i te una posició de privilegi en el mercat de les soft drinks incontestable. Tot això es basa en un bon producte (o al menys en un producte desitjable, mireu la quantitat de sucre d’una cocacola per curiositat) i un marketing ferotge per despietat, però basat en conceptes que podriem qualificar com “moñas”.
Tot això ve del fet que he vist l’últim spot de la marca a la TV. No he pogut evitar la temptació de criticar-ho.
Tot comença amb “Whatever”, dels Oasis cantat per una colla de xiquets. Després ens diuen uns sèrie de dades basades en un suposat estudi que ve a dir que per cada tanc fabricat al mon es fabriquen milers de pelutxos. Continua amb una escalada de llocs comuns del “panfilisme” (crisi, corrupció, amor i por en Google, etc..). Tot acaba amb el missatge de que tenim raons per creure en un mon millor. I, com no, amb una Coca Cola.
¿Que ens volen dir? Naturalment, ningú no es creu que per comprar cocacola es solucionaran els problemes del mon. El que volen es, com totes les grans companyies, crear una bona “imatge de marca”. Es a dir, associar conceptes positius amb el seu nom. Sempre han basat les seues campanyes en el sentimentalisme barat, ¿recordeu “la chispa de la vida”? Pero amb aquesta han arribat al paroxisme. Volen, com diu el refrany castella, “pescar en rio revuelto”.
El que no diuen es coses com “Per cada llanda de cocacola que prens… 40 grams de xerop de glucosa destrossen el teu pàncrees” o “Per cada spot de cocacola que emet la TV… un sindicalista de les fabriques de la companyia a Colòmbia es assassinat.”
Efectivament, tenim raons per creure en un mon millor. L’esperança es que el capitalisme ultra-liberal que representa Coca Cola desaparega.
Per acabar, un comentari que he vist en la pàgina de youtube que te el video: “PORNO tiene mas resultados en Google que AMOR y MIEDO”.

Advertisements


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s